På Chargespot är vi stolta över att våra lösningar för elbilsladdning används av kunder inom både företagsvärlden och bostadsrättsföreningar. Vi har haft glädjen att arbeta med Monika Hjalmarsson, som både är ansvarig för laddinfrastrukturen på Megger AB i Danderyd och ordförande i Bostadsrättsföreningen Stenhällan. Här delar Monika med sig av sin resa med oss på Chargespot.
Hur hittade ni Chargespot?
“På Megger letade vi efter en ny betaltjänst för våra laddstolpar och efter att ha sökt information på nätet stötte jag på Chargespot. Bland alla aktörer stod Chargespot ut – hemsidan var tydlig och lätt att förstå. Jag skickade en förfrågan och fick snabbt svar med en offert som vi godkände. Senare, när vi behövde en betaltjänst för laddboxarna i bostadsrättsföreningen där jag är styrelsemedlem, var valet enkelt. Chargespot hade redan visat att de var ett pålitligt val.”
Hur har uppstarten gått för er på Megger och i er bostadsrättsförening?
“På Megger stötte vi inledningsvis på några tekniska utmaningar då vi hade ett fabrikat på laddarna som Chargespot inte tidigare hanterat. Men Chargespot-teamet gav inte upp, och tillsammans lyckades vi få allt att fungera. I bostadsrättsföreningen Stenhällan gick införandet av betaltjänsten väldigt smidigt från start. Det har varit en lätt process för alla inblandade.”
Vad tycker du är det bästa med att arbeta med Chargespot?
“Jag uppskattar verkligen hur snabbt och engagerat de alltid svarar, oavsett vilket ärende det gäller. Det känns som om ingen kund är för liten för dem, och det betyder mycket. Dessutom erbjuder de en konkurrenskraftig betaltjänst som både vi på Megger och bostadsrättsföreningen har haft stor nytta av.”